Make-a-Wish wordt 4 maanden Bake-a-Wish

Make-A-Wish, de organisatie die reeds decennia ongeneeslijk zieke kinderen tussen de 3 en 18 helpt om hun droom werkelijkheid te zien worden, lanceerde op 2 februari 2018 haar nieuwe campagne Bake – A – Wish.

Het doel van de campagne is om het publiek zelf aan te zetten tot het bakken van allerhande gebakjes ter ere van Make-A-Wish. Daarvoor heeft de organisatie dan ook een website gelanceerd (www.bakeawish.be), waarop verschillende recepten te vinden zijn. De opbrengsten van de verkochte gebakjes zullen vervolgens dienen om de wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte te vervullen.

Om de aftrap van de bakcampagne kracht bij te zetten werden verschillende BV’s ingeschakeld op de pannenkoekenbak die vrijdagnamiddag plaats vond in de stadsfeestzaal op de Meir in Antwerpen. Zo namen onder andere Britt Van Marsenille (radio 2 presentratice en meter van Make-A-Wish), Jo Hens (acteur uit Familie) en James Cooke (acteur en tv-presentator) deel aan de bakactiviteit in Antwerpen. Dat gebeurde onder het toeziend oog van Roger van Damme (Nederlandse sterrenchef, patissier en tevens gloednieuwe ambassadeur van Bake-A-Wish). Er werden in totaal 500 pannenkoeken verkocht tegen een democratische prijs van 3,5 euro.

Naast de kick-off in Antwerpen vonden er gelijktijdig evenementen plaats in andere delen van Vlaanderen die tevens vergezeld werden door andere BV’s. Zo was de organisatie ook actief in Oostende (hotel Vayamundo op de zeedijk), in het Waaslandshoppingcenter in Sint-Niklaas, in het UZ te Brussel en in het shoppingcenter in Genk.

De campagne loopt van 2 februari tot en met 31 mei 2018.

(tekst en foto: Alex en Maria de La Cruz)