Handymade: webshop maatwerkbedrijven

De sector van de maatwerkbedrijven (de voormalige beschutte werkplaatsen) lanceert www.handymade.be , een webshop met producten gemaakt door hun werknemers.

Een primeur in België.

U kent Bol.com. Coolblue. En Zalando. Vandaag komt daar www.handymade.be bij, duurzaam in alle opzichten: digitaal, lokaal én sociaal! Een webshop met unieke producten, met veel liefde en expertise gemaakt door werknemers die niet terechtkunnen in een regulier bedrijf en daarom een job ‘op maat’ hebben in een maatwerkbedrijf. Boosten van de tewerkstellingskansen van werknemers met een beperking Francis Devisch, directeur Groep Maatwerk, sectorfederatie van de maatwerkbedrijven: “De maatwerkbedrijven werken meestal in onderaanneming van reguliere bedrijven. 1 op 2 van de Vlaamse bedrijven doet trouwens reeds een beroep op hen. Maar heel wat maatwerkbedrijven maken ook eigen producten. Denk maar aan geschenkboxen, kersenpitkussentjes, maar ook tuinmeubiliair en (in deze coronatijden onontbeerlijk) mond- en spatmaskers. Geen 13-in-een-dozijn producten, maar originele creaties met een twist. Om deze producten een extra verkoopskanaal te bieden, lanceren we vandaag Handymade, een eigen webshop. Op die manier willen we de tewerkstellingskansen van onze werknemers een boost geven.”

Handymade: originele producten (www.handymade.be )

Op Handymade dus geen banale producten, maar een verrassend assortiment van unieke producten. Verrassend omwille van het product zelf én verrassend omwille van de bijzondere mensen die het gemaakt hebben. Francis: ‘Maatwerkbedrijven stellen mensen tewerk die een arbeidshandicap hebben waardoor ze niet in een ‘gewoon’ bedrijf kunnen werken. Om hun werk op maat te bieden, ontwikkelen maatwerkbedrijven activiteiten en producten in heel diverse sectoren. Bovendien zijn deze producten ook 100% kwaliteitsvol. Maatwerkbedrijven zijn vandaag niet meer de stoffige werkplaatsen waar enkel producten verpakt worden. Het zijn vandaag hoogtechnologische, innovatieve bedrijven geworden die voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen.” 

DELEN
Vorig artikel‘Minister Beke, laat ons niet in de steek’
Volgend artikelBrandje houtbedrijf snel onder controle
De mens achter het nieuws. Ludo zette 39 jaar geleden zijn eerste stappen bij Dagblad Het Volk, bouwde mee de berichtenkrant van TV Kempen & RTV uit en maakte de site van ThalsFM groot. Nu is hij hoofdredacteur.