Neopaul Signs maakt je bedrijf coronasave

    Neopaul Signs ontwikkelde innovatieve en kant-en-klare oplossingen voor veilige herstart van winkels “Veiligheid in coronatijden levert concurrentieel voordeel op.

Op amper één week tijd ontwikkelde Neopaul Signs uit Wommelgem innovatieve oplossingen voor winkels, retailers en bedrijven om tijdens deze coronacrisis veilig te herstarten. Zaakvoerders Dries en Bart Martens: “We zijn enorm fier op deze topprestatie van ons team.” Zowel de productontwikkeling als de productie gebeuren volledig in eigen huis. Naast onze kant-en-klare oplossingen behoort ook maatwerk in deze hectische tijden tot de opties. Dries: “Om de materiaalschaarste voor te zijn, kochten we drie weken geleden 1 ton plexiglas aan. Dankzij onze grote stock leveren wij binnen de 2 à 3 werkdagen.”

Op de website www.maakjezaakcoronaproof.be – eveneens in eigen huis gemaakt – vindt iedereen alle informatie. Bart: “Wie als winkel de herstart professioneel aanpakt, creëert voor zichzelf een concurrentievoordeel. Vertrouwen uitstralen naar je klanten is meer dan ooit noodzakelijk.” Lichtreclame in de breedste zin vormt in normale tijden de corebusiness van Neopaul Signs. Dit familiebedrijf uit Wommelgem groeide sinds de oprichting in 1955 uit tot een gereputeerde all-in specialist in lichtreclame, LED-schermen, gevelbekleding en digitale print.

De broers Bart en Dries Martens zijn de zaakvoerders. “De coronacrisis legde ook onze bedrijfssector volledig stil”, zo vertellen Dries en Bart. “Gelukkig beschikken wij over een flexibel productieapparaat met eigen CNC-gestuurde freesmachines, plooibanken, lakcabine en digitale print. Al snel zagen we de noden van andere bedrijven en winkels tijdens deze coronacrisis, waardoor we bewust een grote stock hebben aangelegd van 1 ton plexiglas, goed voor 1000 m². Voor veel bedrijven die zich nu ook richten op de crisis, vormt materiaalschaarste een nijpend en onoplosbaar probleem. Beloftes lezen we overal, effectief leveren duurt meestal twee à drie weken. Winkels of ondernemingen hebben geen tijd om te wachten, ze moeten nu materiaal hebben om veilig te herstarten. Wij leveren binnen de twee à drie dagen.”

Deur- en toegangbeleid Het ontwerpteam van Neopaul Signs – bestaande uit drie medewerkers, waaronder een productontwikkelaar en een ingenieur – ging meteen aan de slag. Dries: “Om veilig op te starten moeten winkels een actief deur- en toegangbeleid hanteren. Ontsmetten bij het binnenkomen en buitengaan, is daarbij essentieel. Wij ontwikkelden een display – bestaande uit een ingenieus geplooide plaat – met een houder voor ontsmettingsdispenser. De dispenser zit vast, waardoor we gauwdiefstal uitsluiten. Het doordachte design laat ons toe om dagelijks tot 150 van deze displays te produceren, inclusief print van eigen logo. De kostprijs per stuk beperken we tot 150 euro, waardoor dit voor elke winkel een haalbare kaart is. Onze grote productieaantallen maken de display ook interessant voor grotere winkelketens of bedrijven met vele vestigingen.”

Al na enkele dagen loopt de verkoop van de displays als een trein. Bart: “Naast de stad Antwerpen en de stadsregio krijgen we talrijke bestellingen uit de Kempen en de omgeving van Mechelen. In deze regio’s hebben we als bedrijf al jarenlang onze bekendheid.”

Automatisch groene en rode duim

Veel supermarkten en doe-het-zelfwinkels schakelen op dit moment security of eigen medewerkers in om het maximumaantal klanten te beperken tot 1 per 10m² verkoopsoppervlakte. Dezelfde klantenbeperking geldt vermoedelijk ook voor alle winkels die op maandag 11 mei zullen openen. “Deze menselijke supervisie ter hoogte van de toegang kost winkels bijzonder veel geld”, zo vertelt Dries. “Wij ontwikkelden een LED-oplossing waarbij een groene of rode duim aangeeft of een volgende klant mag binnenkomen. Het systeem werkt dankzij een slimme camera volautomatisch, we kunnen het ook koppelen op bestaande telsystemen.

We werken de zuil volgens de wensen van de klant af. Ook hier zijn een houder voor een ontsmettingsdispenser of het verdelen van handschoenen perfect mogelijk. We ontwerpen de zuil in de huisstijl van de opdrachtgever. In plaats van oplopende personeels- of securitykosten, investeer je met onze oplossing één keer en ben je volledig in orde zonder verdere kosten. Ons montageteam plaatst het systeem en zorgt ervoor dat alles feilloos verloopt”, aldus Bart.

Afschermpanelen in alle vormen en maten

Ook voor afschermpanelen in plexiglas of andere materialen biedt Neopaul Signs talrijke mogelijkheden. Dries:“Naast standaardoplossingen behoort maatwerk tot de opties. We hebben allereerst plexipanelen op voetjes voor kassa’s, balies, loketten… Daarnaast ontwikkelden we modulaire afschermpanelen voor vergaderlokalen, tafelschermen voor landschapbureaus, verplaatsbare schermen en sfeervolle totaaloplossingen voor restaurants en cafés. Alles is uitvoerbaar met eigen logo en afwerking op maat. We bieden zelfs budgetoplossingen in karton aan.”

Extra vertrouwen voor succesvolle herstart

De zaakvoerders hopen met deze oplossingen overige ondernemers te ondersteunen bij de herstart van hun zaak. Dries: “We denken dat veel mensen na wekenlange veiligheid in hun eigen woning een drempel moeten overwinnen om terug volop te gaan winkelen. Winkels en retailketens die hier met professionele oplossingen op inspelen, krijgen extra vertrouwen van hun klanten en zullen sneller en met meer succes herstarten. Daar zijn we rotsvast van overtuigd. Datzelfde geldt in een latere fase voor de restaurants en cafés.”

Op www.maakjezaakcoronaproof.be vind je verdere informatie.