Callcenter behandelde al meer dan 3.000 oproepen

Callcenter behandelde al meer dan 3.000 oproepen    

Het callcenter van Neteland heeft de afgelopen weken meer dan 3.000 oproepen behandeld. Dit callcenter wordt al sinds het begin van de corona-crisis bemand door vrijwilligers uit de gemeenten van Neteland, en door medewerkers van de stad Herentals. Op weekdagen ondersteunden ze de huisdokters bij het maken van afspraken. Dat ging om 1.793 afspraken. In het weekend ontvingen ze telefoons van burgers. Dat ging om 1.564 oproepen. Sinds de opstart van call center op 21 maart ontvingen ze in totaal 3.357 telefoons. De oproepen zijn afkomstig uit de huisartsenregio Zuiderkempen. Dus naast Herentals, Herenthout, Grobbendonk, Olen en Vorselaar gaat het ook om telefoons uit Balen, Geel, Kasterlee, Laakdal, Lille, Meerhout, Mol, Pulderbos, Pulle en Westerlo. Deze ondersteuning wordt door de huisartsen ten zeerste geapprecieerd en ook bellers reageren zeer positief.

Het callcenter is een samenwerking tussen de huisartsen en de vijf gemeenten van Neteland. De technische kant van het callcenter wordt geregeld door de informaticadienst van de stad Herentals. Het callcenter bevindt zich in de kelder van het administratief centrum. We willen alle vrijwilligers danken voor hun inzet in deze moeilijke tijden. Hun werk wordt ten zeerste gewaardeerd.